دود آتش‌بازی در سوریه به چشم مهاجمان خواهد رفت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 15 شهريور 1392
بازدید : 591
نویسنده : یه بنده خدا

 

آیت الله سید احمد خاتمی
مشروح/ آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

انسانیت و دولت آمریکا دو مقوله متضاد هستند/ دود آتش‌بازی در سوریه به چشم مهاجمان خواهد رفت

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: به کار گرفتن همکارانی که بعضا معرکه‌گردان و اصحاب فتنه بودند با شعار اعتدال سازگار نیست و انتظار این است که دولت به شعار اعتدال خود عمل کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید احمدخاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با تاکید بر رعایت تقوا و صبر بر مسلمانان تصریح کرد: اگر شما برای خدا هزینه کنید، توطئه‌های دشمنان به شما آسیبی نمی‌رساند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر، قدوسی، دستگردی، مدنی و شهیدان 17 شهریور گفت: ما زنده‌ایم به فرهنگ شهادت و اگر باب شهادت بسته شد و یا کم رونق و کم‌هزینه شد، ضرر می‌کنیم و باید باب فرهنگ شهادت تا ابد مفتوح باشد. همچنین یاد و خاطره اولین امام جمعه تهران مرحوم آیت‌الله طالقانی که امام او را ابوذر لقب دادند گرامی می‌داریم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما دهه کرامت را از فردا خواهیم داشت که از ولادت حضرت معصومه(س) شروع و تا ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد، به برگزاری چهاردهمین اجلاس خبرگان رهبری اشاره و اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری نقطه اطمینان نظام است که در شرایط بحران خلاء رهبری، تنها سرانگشت این مجلس است که حلال و مشکل‌گشاست.

آیت‌الله خاتمی افزود: از برکات این اجلاس، دیدار با رهبری است که مطالب مهم روز را برای خبرگان ملت بیان کردند. از جمله مسئله اسلامیت، بیداری اسلامی، قضاوت با واقعیات و اینکه فرمودند از تمام دولت‌هایی که در دوره ایشان بوده است، حمایت کرده‌اند و البته همانگونه که فرمودند این حمایت ضرورت اداره کشور 75 میلیونی است که بدون حمایت امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه در این دیدار رهبر معظم انقلاب دو مطلب بسیار مهم را تذکر دادند، گفت: اول این که این حمایت به معنای همه کارهایی که دولت انجام می‌دهد نیست، کارهایی که امروز و دیروز و فرداها انجام می‌شود.

امام جمعه موقت تهران برهمین اساس خاطرنشان کرد: رهبری تاکید کردند که نباید انتقادهای سازنده خیرخواهان شنیده نشود. هم حمایت لازم است و هم انتقاد سازنده و نصیحت. ما هم هیچ نصیحتی به دولت نداریم جز عملکرد کردن آنچه خودشان فرمودند، یعنی شعار اعتدال. ما می‌خواهیم به اعتدال عمل کنید.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر رعایت اعتدال در عزل و نصب‌ها گفت: عملکرد معتدلانه وحدت‌آفرین است و حرکت دولت در عرصه معیشت، سیاست و اجتماع باید کارگشا باشد. راه درست عمل کردن به شعار است.

وی خطاب به دولت تدبیر و  امید گفت: بنده عرض می‌کنم که شما به شعار اعتدال خود عمل کنید. به کار گرفتن همکارانی که بعضا معرکه‌گردان و اصحاب فتنه بودند، با شعار اعتدال شما سازگار نیست، انتظار این است که شما به شعار اعتدال عمل کنید تا کشور را به جاهای خوب برسانید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هیچ وقت به صورت کلی قضاوت نکردیم و نصب‌های خوبی هم صورت گرفته است، گفت: اما اندک ورود فتنه‌گران و اصحاب فتنه یعنی ورود افراطی‌گری و به نظر می‌رسد این کار با شعار اعتدال سازگار نباشد.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه جایگاه نماز جمعه جایگاه مستقلی است و هیچ کس نمی‌گوید که در خطبه‌ها چه بگوییم و چه نگوییم، به حوادث منطقه و سوریه  اشاره کرد و افزود: حدود 30 ماه سوریه در آتش تهاجم بیگانگان می‌سوزد بیرون منطقه‌ای‌ها آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و فرانسه و داخل منطقه‌ای‌ها عربستان، ترکیه، قطرحدود 30 ماه است که در این کشور آتش روشن کرده‌اند و بیگناهان فراوانی در این ماجرا جانشان را از دست داده‌اند. 

به گفته، وی سوریه نمایشگاه افتضاح لیبرال دموکراسی غرب است. آدم‌کشی در این کشور صورت گرفت کشتن طفل، کشتن زن، کشتن پیرمردها، دست و پای دختر 3 ساله را بستند و او را پیش چشم پدرش کشتن، قلب مسلمانی درآوردن و به دندان گرفتن، اینها افتضاح لیبرال دموکراسی غرب است که با حمایت غرب این همه جنایات صورت گرفته است.

خاتمی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه آمریکا در مورد سوریه گفت: یکی از این حرف‌ها را باید دروغ بزرگ سال 2013 نامید و یک حرف دیگر را خنده‌دارترین حرف سال 2013 عنوان کرد.

وی انکار وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر وابستگی القاعده به کشورش را دروغ بزرگ نامید و افزود: از دروغش خنده آمد خلق را. کیست که نبیند جنایات آنها را و نبیند امروز که القاعده روزی آمریکا شعار مبارزه با آنها را سر می‌داد، دستور آنها را عملی می‌کنند.

امام‌ جمعه موقت تهران عبور سوریه از خط قرمز انسانیت حرف خنده‌دار وزیر امورخارجه آمریکا دانست و افزود: شما انسانیت می‌فهمید؟ دولت آمریکا و انسانیت دو مقوله متضاد است. جانشان با رفتار وحشی‌گری عجین شده است. در زندان گوانتاناما هزاران نفر بدون محاکمه در بند هستند. اوباما وعده تعطیلی این زندان را داده بود. نه تنها تعطیل نکردید، بلکه آن را تقویت هم کردید. حمایت از تروریست‌ها از سوریه کار شماست. از جنایت‌های خود در پاکستان خجالت نمی‌کشید و حرف از انسانیت می‌زنید؟ کاروان عروسی در افغانستان را بمباران می‌کنید و بعد می‌گویید سوریه از حد انسانیت عبور کرده است.

خاتمی با طرح این پرسش که شده است که بعد از 30 ماه آمریکا به فکر انسانیت و مجازات کردن افتاده است؟ اظهار داشت: واقعیت در این 30 ماه این است که اینها تلاش کرده‌اند با مخالفین دست‌ساز خود کاری کنند که از پس بشار اسد بر بیایند اما نتوانستند و حتی مخالفانی که 30 سال رنگ سوریه را ندیده بودند را رهبر مخالفان اسد قرار دادند. اما کاری از پیش نبردند و سرانجام می‌خواهند دست به راه‌حل نظامی بزنند. ولی تردید نداشته باشید که دود این آتش‌بازی به چشم خودشان خواهد رفت.

وی افزود: کسانی که صلح جهانی را در خطر می‌بینند باید جلو حرکات نابخردانه را بگیرند. متهم کردن سوریه به حمله شیمیایی اتهام ناچسبی است. اولا کار به دین و شرع نداریم، دولتی که پیش می‌رود و ارتش او مخالفین را به عقب می‌راند، چه نیاز به بمباران شیمیایی دارد؟ ثانیا آنجایی را که می‌گویند بمباران شده در 5 کیلومتری مقر ناظران سازمان ملل قرار دارد و اصلا معقول است که در چنین جایی بمباران کنند؟ اینها تهمت دست‌ساز آمریکا است.

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا زمانی که صدام به حلبچه حمله شیمیایی کرد و آخ نگفت و از صدام حمایت کرد و حال چه شده است که حرف انسانیت را می‌زند؟ افزود: اینها نشان می‌دهد که آمریکا دنبال بهانه است، اما بدانند که مردم سوریه آماده هستند و این آتش‌، بازی با صلح انسان است.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش اظهارات وزیرخارجه آمریکا مبنی بر اینکه اگر اقدام نظامی انجام ندهیم، ایران گستاخ می‌شود، گفت: خجالت بکشید! این ادبیات، ادبیات عقب‌مانده عهد بوق است و ادبیات سال 2013 نیست.

وی افزود: ملت ایران ملتی است که رشادت خود را در 8 سال دفاع مقدس در برابر تهدیدات آمریکا نشان داده و شما هیچ غلطی نمی‌توانید کنید.

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه 2 سال پیش یک هفته‌نامه آمریکایی نقل کرده بود که همه رئیس‌جمهورهای آمریکا از کارتر تا اوباما در یک نقطه با امام خمینی مشترک هستند و آن این است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، به حوادث کمپ اشرف اشاره و افزود: باید از فرزندان غیور انتفاضه شعبانیه که به منافقان خیانتکار در پادگان اشرف حمله کردند تشکر کنیم. کار، کار بزرگی بود و هیچ‌چیز از عملیات مرصاد کم نداشت.

خاتمی با اشاره هلاکت 70 نفر از سران کمپ اشرف گفت: به لطف خدا فرمانده ترور شهید صیاد به جهنم واصل شد و کار، کار خوبی بود و این دست انتقام خدا بود که از آستین فرزندان غیور عراق بیرون آمد. سلام و درود بر شهدا و آفرین به عملیات خداپسندانه فرزندان عراقی.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران با تاکید معاشرت و آداب زندگی بر اساس دستورات اسلام گفت: قرآن کریم در خصوص معاشرت و زندگی به سبک اسلامی در سوره فتح آیه 29 و سوره مائده آیه 55 نکاتی را مطرح کرده است.

وی با تاکید بر پرهیز از حرف زور و جفا گفت: رفتاری که قانونی و دینی نباشد، انسان را مجبور به عذرخواهی می‌کند. منافق دم‌به‌دم خطا می‌کند و دم‌به‌دم می‌گوید ببخشید. باید تلاش کنیم که رفتارمان حساب‌شده باشد که نیاز به عذرخواهی نداشته باشیم.

امام‌ جمعه موقت تهران افزود: اگر اشتباهی را مرتکب شدیم، لجبازی نکنیم و در همه عرصه‌ها، چه در عرصه خانواده و چه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، هر وقت فهمیدیم اشتباه کردیم بگوییم ببخشید. چرا که عذرخواهی کردن نشانه عقل است.

خاتمی افزود: به آقایی می‌گویند که از خانم خود در منزل عذرخواهی کن، اما او می‌گوید که من این کار را نمی‌کنم چرا که آنوقت زن ذلیل می‌شوم. اینها درست نیست و استدلال‌های غلطی است.

وی همچنین با تاکید بر اصل عذرپذیر بودن در اصول اسلامی گفت: وقتی طرف عذرخواهی کرد، شما نیز باید قبول کنید و بگویید که خدا ببخشد و آن را کش ندهید تا صفا در جامعه حاکم باشد.

انتهای پیام/

 

منبع : http://www.tasnimnews.com/Home/Single/134089




:: موضوعات مرتبط: -- سیاسی , -- دنیای اسلام , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful Say: He, Allah, is One Allah is He on Whom all depend He begets not, nor is He begotten And none is like Him

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 57
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 1733
بازدید کل : 556426
تعداد مطالب : 477
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

:: [<-PostId->] - [<-PostDate->] - <-PostTitle->

------------------------------------------------------ اوقات شرعی -------------------------------------------

------------------------------------ تاریخ روز ------------------------------------------------------ //Ashoora.ir|Hadith Beginsحدیث موضوعی ------------------------------------------------ مهدویت امام زمان (عج) -------------------------------------------------------------- سوره قرآن -------------------------------------- وصیت شهدا ------------------------------------------ آیه قرآن -------------------------------------- ---------------------------------------- پخش زنده حرم ---------------------------------------- جنگ دفاع مقدس ---------------------------------------------- ذکر روزهای هفته -------------------------------------
Up Page
”YSTC.ir” ------------------------------- ========================

RSS

Powered By
loxblog.Com